Ημέρα ΚΑΡΠΑ στο 5ο Δ. Σ. Κιλκίς

Η «Ευρωπαϊκή Ημέρα Επανεκκίνησης Καρδιάς» καθιερώθηκε με διακήρυξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το 2012 και λαμβάνει χώρα στις 16 Οκτωβρίου κάθε χρόνο, στοχεύει στην βελτίωση του ποσοστού των ασθενών που επιβιώνουν από έξω νοσοκομειακή καρδιακή ανακοπή, με την βελτίωση της ενημέρωσης, και της εκπαίδευσης του κοινού στην ανάνηψη θύματος ανακοπής, και στην χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ)

Με αφόρμηση το γεγονός ότι στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς εφαρμόζουμε το πρόγραμμα Kids Save Lives, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, αποφασίσαμε να οργανώσουμε δράσεις διάχυσης και ευαισθητοποίησης για το σημαντικό αυτό θέμα. Οι δράσεις έγιναν στις Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις.

Έτσι λοιπόν αφιερώσαμε κάποιες ώρες από το διήμερο 16 και 17 Οκτώβρη για να ενημερώσουμε τα παιδιά σε πρώτη φάση, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις του προγράμματος και με την υποστήριξη της Σχολικής Νοσηλεύτριας και των εκπαιδευμένων στις Πρώτες Βοήθειες εκπαιδευτικών του σχολείου.

Την Δευτέρα 16/10, κάναμε το θεωρητικό κομμάτι και την Τρίτη 17/10 έγιναν βιωματικά εργαστήρια με επιμορφώτρια την πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια του Kids save lives, νοσηλεύτρια κα Ζωή Καραγιαννίδου. Οι τάξεις συμμετείχαν στα εργαστήρια μαθαίνοντας για την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση σε ειδικά προπλάσματα, για την Πνιγμονή και την επίτευξη της θέσης ασφάλειας, καθώς και τις ενέργειες για άτομα που χάνουν τις αισθήσεις τους. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και δεν ήθελαν να βγουν ούτε διάλειμμα προκειμένου να δοκιμάσουν τις προβλεπόμενες ενέργειες υποστήριξης θύματος.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Καραγιαννίδου για την εξαιρετική παρουσίαση και την υπομονή που έδειξε ώστε να εμπνεύσει και να εμπλέξει τα παιδιά στην διαδικασία.

Την Πέμπτη 19/10 κάναμε την αποτίμηση της δράσης στην Ε’ και στη ΣΤ’ τάξη. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και τους δόθηκαν τυχαία 3 περιπτώσεις: Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση, Πνιγμονή και Θέση Ασφαλείας/Ανάνηψης. Είχαν χρόνο να θυμηθούν και να καταγράψουν τις ενέργειες με τη σωστή σειρά και μετά, στην παρουσίαση στην ολομέλεια, τους ζητήθηκε να δράσουν πάνω σε ένα σενάριο σχετικό με την περίπτωση που εξέτασαν.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο