Ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού eTwinning έργου “Global Wardrobe” με τη συμμετοχή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Global Wardrobe”, το οποίο συντόνισε η Λιθουανία, με συνιδρύτρια χώρα την Ελλάδα μέσω του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς με την Ε δημοτικού, καθώς και σχολείων από Κροατία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ρουμανία, Κένυα και Ιταλία.
Το έργο είχε ως βασικό στόχο την ανάδειξη των εθνικών φορεσιών κάθε χώρας, ενισχύοντας την πολιτισμική ταυτότητα των μαθητών και προάγοντας τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Μέσα από δημιουργικές και συνεργατικές δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις παραδόσεις και την αισθητική των εθνικών ενδυμασιών των εταίρων, να συγκρίνουν πολιτισμούς και να καλλιεργήσουν τον αλληλοσεβασμό και τη συνύπαρξη.
Κατά τη διάρκεια του έργου δημιουργήθηκε πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό, όπως: παρουσιάσεις για τις παραδοσιακές φορεσιές των συμμετεχουσών χωρών, ψηφιακά παιχνίδια, επιτραπέζια παιχνίδια,
που αξιοποιήθηκαν τόσο στις τάξεις όσο και σε διαδικτυακές συνεργατικές δραστηριότητες.
Σημαντική πτυχή του έργου αποτέλεσαν οι διαδικτυακές συναντήσεις μεταξύ των μαθητών, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε κλίμα ενθουσιασμού, συνεργασίας και ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά, αντάλλαξαν ιδέες, παρουσίασαν τη δουλειά τους και ένιωσαν ότι ανήκουν σε μια κοινότητα μάθησης χωρίς σύνορα.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, με συνέπεια, υπευθυνότητα και δημιουργικότητα, στήριξε ενεργά όλες τις φάσεις του έργου, προωθώντας τις αξίες της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε σύγχρονες, καινοτόμες δράσεις.
Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου συνεργάστηκε αρμονικά προσφέροντας ένα πολυδιάστατο και άρτιο παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Καθοριστική ήταν και η στήριξη του Λυκείου Ελληνίδων Κιλκίς, που φιλοξένησε τους μαθητές, παρουσιάζοντας παραδοσιακές φορεσιές και χορούς, καθώς και η συνεργασία με το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης, που μύησε τα παιδιά στην ιστορία των ελληνικών ενδυμασιών, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επιτυχία του έργου.